Marieke Elsinga heeft een flinke scheut gemaakt in de social media omdat een afslankmerk haar benaderd heeft om van haar “quarantaine kilo’s” af te komen. In haar artikel schrijft ze: “Ik zal hier iets doen wat ik niet vaak doe, namelijk mijn frustratie delen.

Mijn management ontvangt regelmatig verzoeken van merken die willen samenwerken. Ambassadeurschap, partnerschappen, zoals je het zou kunnen noemen. In bijna alle gevallen weiger ik. Soms past een merk goed bij mij en reageer ik er op. Tussen de verzoeken van vorige week zat een e-mail van een bureau dat op zoek was naar ambassadeurs voor een bekend afslankmerk. Ik citeer: “Voor een nieuwe samenwerking zijn we op zoek naar mensen die de uitdaging willen aangaan om van hun (corona?) kilo’s af te komen. We zien een goede match met Marieke”.

Marieke Elsinga niet zo blij

Dit viel niet helemaal lekker bij de presentatrice: “Mijn manager kent me goed en had dus al vriendelijk bedankt, maar stuurde de aanvraag ter controle nog even langs mij. Ik las het, zei: “Nee, idd niks voor mij” en klikte het weg. Maar toen las ik het nog eens en dacht: “Ho eens… dit is eigenlijk helemaal geen leuke tekst!” Er staat dus dat er bij mij wel wat (corona?)kilo’s af kunnen!

Het bureau bedoelt het heus niet kwaad en ik sta redelijk stevig in mijn schoenen. Maar wie zijn zij om dat voor mij te bepalen? Nu ben ik niet tegen diëten (sterker nog, ik ‘Sonja Bakkerde’ me in mijn studietijd suf!), maar actief het signaal uitdragen dat mijn lichaam ‘te dik is’, zie ik niet zitten. Zeker niet omdat ik een groot bereik heb.

Bron: