Hélène Hendriks heeft de Nederlandse televisiewereld eventjes laten zien dat ook zij gewoon een miljoenenpubliek kan trekken. Torenhoge kiJkcijfers wist de presentatrice te trekken, maar die blijken allemaal stokoud te zijn volgens kijkcijferspecialist Tina Nijkamp. De kijkcijfers zijn de laatste weken dan ook behoorlijk teruggetrokken en Hendriks blijkt niet zo goed te liggen bij het jongere publiek. Volgens critici zit er in haar programma, De Oranjezondag, te weinig afwisseling. Iedere keer zien we weer dezelfde mensen voorbij komen als een Rutger van Castricum of een Noa Vahle. het lijkt tijd om eens van personages te wisselen om de gesprekken een beetje nieuwig te houden. Maar blijkbaar heeft Hendriks daar een andere oplossing voor gevonden.

Hélène Hendriks doet een Jinekje!

Hendriks weet altijd nog, bijna, een miljoenenpubliek te trekken. Zeker wanneer ze na Miljoenenjacht komt zegt Nijkamp: “Ja. Wat wel opvallend is, is dat het best wel oud scoort. Het scoorde 13 procent in de jongere doelgroep 25 tot 54 jaar en verliest daar dus van Renze.” Renze scoort 19% in de jonge doelgroep wat blijkbaar een betere doelgroep is dan de oudere doelgroep. Wat kan Hendriks nu nog doen om jonger publiek naar zich toe te trekken? We weten natuurlijk allemaal wel dat Hendriks een feestje is om naar te kijken op je beeldscherm. Eva Jinek wist ooit te scoren met falende knoopjes, nu is het eens tijd voor Hendriks om met haar knoopjes aan de gang te gaan:

Bron: