Marieke Elsinga heeft bekendgemaakt dat ze onlangs betrokken is geweest bij een auto-ongeluk. De Qmusic-dj vertelt dat ze achter het stuur in slaap is gevallen, waarna het misging.

Elsinga was de afgelopen periode afwezig op de radio. Eerder werd gemeld dat ze moest herstellen van een griepje, maar nu blijkt dat er meer aan de hand was.

In slaap gevallen achter het stuur

Volgens Marieke moest ze herstellen van een zwaar ongeluk. Ze viel naar eigen zeggen in slaap tijdens het rijden en kreeg daarna een aanrijding.

Hoe het ongeluk precies is verlopen, is niet duidelijk. Ook is niet bekend of er andere voertuigen of personen bij betrokken waren.

Wel is duidelijk dat Elsinga meerdere dagen nodig had om te herstellen. Op sociale media gingen eerder al geruchten rond over een ongeluk, maar die werden tot nu toe niet bevestigd.

Vertrek uit ochtendshow

Het nieuws komt kort nadat bekend werd dat Marieke Elsinga stopt met de ochtendshow die ze samen met Mattie Valk presenteerde.

Elsinga liet al langer doorschemeren dat het vroege opstaan zwaar voor haar was. In combinatie met haar gezinsleven, televisieklussen en radiowerk werd de druk steeds groter.

Volgens Marieke is het besluit om te stoppen niet makkelijk geweest. Ze benadrukt dat ze veel plezier heeft gehad met Mattie, maar dat het nu tijd voelt voor een nieuwe stap.

Mattie Valk gaat door

Mattie Valk blijft de ochtendshow wel presenteren. Hij noemt het maken van een ochtendshow nog altijd zijn grote droom en kijkt uit naar de nieuwe fase vanaf september.

Er komt geen vaste vervanger voor Marieke. In plaats daarvan gaat Qmusic werken met verschillende co-hosts, bestaande uit bekende en nieuwe stemmen.

Marieke blijft op de radio

Marieke Elsinga verdwijnt niet helemaal van de zender. Vanaf 18 september krijgt ze een eigen lunchprogramma op vrijdagmiddag.

Daarmee blijft ze verbonden aan Qmusic, maar op een manier die beter past bij haar nieuwe ritme en plannen.

Lees verder

Bron: