Als kapper of kapster draait het niet alleen om vakmanschap en positieve reviews, maar ook om een prettige sfeer en een goed gesprek. Klanten verwachten dat ze de deur uitgaan met een kapsel dat lijkt alsof het zo uit een modeblad komt. Als een kapper keer op keer faalt met een strak opscheertje of een scheve pony knipt, zullen klanten snel naar een ander overstappen.
Voor veel mensen is een bezoek aan de kapper ook een sociale gelegenheid, vooral voor de oudere generatie. Ze gaan vaak jarenlang naar dezelfde kapper, waar ze maandelijks langskomen voor een vertrouwd praatje. Dit lijkt op hoe ouderen graag een babbeltje maken bij de kassa: het is een belangrijk onderdeel van hun sociale leven. Opvallend is dat mannen tegenwoordig vaker naar de kapper gaan dan vrouwen, zeker bij kortere kapsels die regelmatig moeten worden bijgewerkt. Sommige mannen gaan zelfs wekelijks of meerdere keren per week.
Kapster Madelon: altijd volgeboekt
Kapster Madelon runt haar eigen salon en ontvangt veel mannelijke klanten die trouw hun kapsel laten bijwerken, soms zelfs drie keer per week. Dankzij haar vaste klantenkring is haar agenda vaak maanden van tevoren volgeboekt. Wat is het geheim achter haar succes? Hoewel haar vakkundigheid zonder twijfel een rol speelt, laten de beelden die ze deelt zien dat er nog meer is dat haar klanten trekt.
Bron: