Vanavond gaat het nieuwe seizoen van Chateau Meiland van start, waarin de Meilandjes hun pension Code Rosé gaan uitbuiten. Maar recentelijk hebben opnieuw negatieve reviews en klachten het pension overspoeld, en dit is helaas niet de eerste keer dat hun gasten met teleurstellingen te maken krijgen. Ondanks de hoge prijs die de Meilandjes vragen voor een overnachting in hun pension, lijkt het eerder een bron van frustratie dan een aangename ervaring te zijn geweest voor sommige gasten.

Hier zijn enkele recente beoordelingen:

Philip deelde zijn ervaring:

“Duurder dan Huis ter Duin en geen parkeergelegenheid.” Dino liet zijn ongenoegen blijken: “Het gaat niet alleen om een mooi kleurtje, duur behang of stijlvolle gordijnen… Het staat niet in verhouding tot de prijs. Het amateurisme dat tijdens de tv-uitzendingen te zien is, is ronduit onaangenaam. De term ‘Chique Boutique’ is hier ver te zoeken. Er zijn betere hotels en pensions in de buurt die een veel betere kwaliteit bieden en nog redelijk geprijsd zijn. Alles lijkt hier op nep entertainment.”

Manon had een hele nare ervaring met haar 87-jarige moeder:

“Mijn moeder en ik (87 jaar oud en in een rolstoel) kwamen op zaterdag 8 juli aan bij Code Rosé. Tot onze schrik en verbazing was de tuin/terras nog steeds een zandbak! We hebben Erica gebeld, maar de spoedlijn werd niet beantwoord. Uiteindelijk sprak ik een voicemail in en pas na ruim een uur belde ze terug. Haar verklaring was dat ze op sociale media zouden aankondigen wanneer de tuin klaar zou zijn. Ik heb alle afleveringen bekeken, maar ik heb dit nooit eerder gehoord. Ze zei dat ik het had kunnen zien in de laatste aflevering op 13 juni, dat de tuin nog niet af was. Maar ik had mijn verblijf al geboekt op 3 april! Begrijp ik dit nog? Wanneer je een pension opent met een tuin/terras, zou dat toch gewoon klaar moeten zijn bij de opening. Als de tuin/terras nog niet af is, communiceer dat dan voordat mensen boeken via tv of vermeld het op de boekingswebsite. We zijn dezelfde middag, na het gesprek met Erica, weer naar huis gegaan en hebben ons geld teruggekregen, wat netjes is. Maar we keken echt uit naar een fijn weekend in de tuin. We konden niet naar het strand met mijn moeder in haar rolstoel, dus een tuin zou een geweldige optie zijn geweest. Helaas was deze er nog niet. We zijn met teleurstelling teruggekeerd, nadat we veel moeite hadden gedaan om er te komen en flink wat benzine hadden verbruikt. Een beetje compensatie was wel op zijn plaats geweest.”

Marco:

‘Twee keer zo duur als het pension er tegen over. En helaas lachen deze mensen in je gezicht en als ze omdraaien vinden ze je maar vervelend. Heeft nou niemand dit door. Een groot toneel spel om maar zoveel mogelijk geld in korte tijd binnen te harken. Gebruik je verstand voor je een poot uit getrokken wil worden.’

Corneel:

‘Veels te duur voor wat je ervoor krijgt. Geld binnenharken door naamsbekendheid. Nette, schone kamers, maar klein. 50% van de prijs voor de nette kamer en 50% betaal je voor de naam.’

Edwin:

‘Geen eigen parkeergelegenheid. Er wordt regelmatig voor de deur op het trottoir geparkeerd wat de doorgang voor mindervalide onmogelijk maakt. Bezoek en exploitant veroorzaken veel overlast bij naastgelegen algemene begraafplaats.’

Bron: