Natuurlijk is Thuisbezorgd een geweldige uitkomst voor iedereen die geen zin heeft om te koken. Sommige mensen maken er zelfs bijna dagelijks gebruik van, al is dat op de lange termijn misschien niet de beste gewoonte. Zo nu en dan in het weekend jezelf verwennen met een bezorgmaaltijd is natuurlijk prima. Zeker voor mensen die slecht ter been zijn, is het een uitkomst.
Vroeger kon je bij het bezorgen nog contant aan de deur betalen, en op dat moment beslissen of je de bezorger een fooi wilde geven. Tegenwoordig kun je al bij het plaatsen van de bestelling een fooi geven, nog voordat je überhaupt weet of de bezorging naar wens zal verlopen. Dat voelt soms wat vreemd: als je eten lauw en door elkaar geschud aankomt, heb je je fooi toch al gegeven.
AD: Bezorger van Thuisbezorgd krijgt geen fooi
Een fooi is bedoeld als blijk van waardering voor goede service. Als je vooraf fooi geeft en de bezorger blijkt vervolgens onbeleefd of bezorgt het eten niet eens tot aan je deur, dan kun je daar flink van balen. Daarom houden veel mensen nog altijd wat contant geld in huis, zodat ze pas bij aflevering kunnen beslissen of ze een fooi willen geven.
In een opvallend geval besloot een bezorger van een bestelling bij KFC zijn ontevredenheid over het uitblijven van een fooi op een bizarre manier te uiten – door letterlijk ‘extra saus’ toe te voegen aan de kip. De klant zal daar vermoedelijk nooit achter komen.
Voor ons is het duidelijk: voortaan halen we ons eten gewoon weer zelf op.
Wil je dat ik dit herschrijf in een meer serieuze of juist luchtigere toon?