In het centrum van Kopenhagen is woensdagmiddag een auto ingereden op meerdere voetgangers. Daarbij zijn elf mensen gewond geraakt, van wie drie in kritieke toestand verkeren. De bestuurder, een oudere man, verloor vermoedelijk de controle over zijn voertuig.

Het incident gebeurde op de Sortedam Dossering, een drukke straat nabij de populaire Koningin Louisebrug (Dronning Louises Bro). Volgens Deense media was het rond dat tijdstip erg druk in het gebied.
De politie meldt dat de bestuurder zelf ook gewond raakte, maar zijn toestand is niet kritiek. Direct na het incident kwamen hulpdiensten massaal ter plaatse. Meerdere ambulances en politiewagens rukten uit om hulp te verlenen en het gebied af te zetten.
De autoriteiten onderzoeken nog wat er precies is gebeurd, maar voorlopig lijkt er geen sprake te zijn van opzet.





