De Shownieuws-uitzending met Tino Martin zorgde dagenlang voor gespreksstof. De vraag die overal opdook: zat de zanger wel of niet onder invloed aan tafel? Volgens Dries Roelvink is het antwoord glashelder: “Dat zie ik meteen.”

Tino Martin maakte tijdens zijn optreden bij Shownieuws een verwarde indruk. Hij kwam niet goed uit zijn woorden en wiebelde zichtbaar nerveus op zijn stoel. Kijkers speculeerden al snel dat hij vooraf een borrel op had. Dries Roelvink, die Tino al jaren goed kent, zag de uitzending ook. “Ik ken hem door en door en heb goed gekeken. Maar ik blijf erbij: Tino was die avond niet beschonken,” zegt hij in gesprek met weekblad Weekend.

Niet zijn sterkste kant

Wat ging er dan mis? Volgens Dries is het simpel: “Tino voelt zich niet op zijn gemak in talkshows, dat is gewoon niet zijn ding.” Bovendien speelde er iets persoonlijks mee. “Toen het gesprek ging over Freek Rikkerink en het woord ‘kanker’ viel, sloeg hij helemaal dicht. Dat komt doordat zijn zus aan die vreselijke ziekte is overleden. Dat raakte hem.”

Geen druppel gedronken

Dries is stellig: “Als Tino gedronken had, had ik het meteen gezien aan zijn ogen. Dat zie ik direct.” Hij vindt het vervelend dat mensen nu automatisch denken dat er weer drank in het spel was. “Er hangt nu zo’n stempel: ‘Tino zal wel weer gezopen hebben.’ Dat vind ik jammer.”

Toch sluit Dries zijn ogen niet voor eerdere incidenten. “Ik zeg niet dat hij in die andere filmpjes die we online hebben gezien níet had gedronken. Dat weten we intussen wel. Maar dit keer was dat gewoon niet zo.”

Lees verder

Bron: